رنگ کاری صنعتی

رنگ آمیزی صنعتی چیست ؟

رنگ آمیزی صنعتی به طور کلی به منظور پوشش دهی تجهیزات و سازه های مختلف صنعتی به کار گرفته می شود که از جمله ان می توان به رنگ آمیزی قطعات خودرو، سازه های فلزی بزرگ و کوچک ، پل ، دکل و … اشاره کرد. رنگ آمیزی صنعتی یکی از بهترین راه ها برای حفاظت از تجهیزات مختلف صنعتی و اسکلت فلزی ساختمان ها، مخازن، سازه های بتنی و … است. انجام رنگ آمیزی صنعتی نیازمند بهره گیری از مواد اولیه با کیفیت و به کارگیری متخصصین با تجربه در این حوزه است تا بهترین نتیجه حاصل گردد.

دلایل استفاده از رنگ آمیزی صنعتی چیست ؟

تجهیزات و سازه های صنعتی برای بهبود کاربری و استفاده طولانی مدت نیازمند مراقبت و نگهداری هستند که رنگ کاری صنعتی یکی از این اقدامات است.
1- رنگ کاری صنعتی موجب کاهش استهلاک تجهیزات و سازه ها می شود.
2- افزایش طول عمر
3- جلوگیری از زنگ زدن
4- حفظ جلوه بصری
5- افزایش کیفیت و کارایی تجهیزات و سازه ها

نکات مهم در رنگ کاری صنعتی

1-پوشش مناسب یکی از انتخاب های مهم در رنگ امیزی صنعتی است که بایستی توجه ویژه ای به آن شود.
از جمله پوشش های مختلف می توان به رزین های اپوکسی و رنگ های صنعتی پلی یورتان ، رنگ های نسوز سیلیکونی و … اشاره کرد.
2- ضخامت مناسب رنگ
ضخامت پوشش برای هر یک از تجهیزات و سازه های مورد استفاده متفاوت است که با توجه به نوع کاربری و شاخص های هر کدام از آن ها توسط متخصص تعیین شده و انجام می شود.

\"\"

آماده سازی سطوح پیش از رنگ آمیزی صنعتی

رنگ آمیزی صنعتی با رنگ آمیزی معمولی تفاوت هایی دارد .
1- سطح تجهیزات و سازه های بایستی عاری از هرگونه زنگ زدگی باشد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم پیش از انجام رنگ کاری صنعتی اقدام به زنگ زدایی کنید.
2- سطح تجهیزات بایستی کاملا صاف و بدون برجستگی های ناموزون باشد.
3- باید عاری از آلودگی و گرد و غبار باشد .

نکات مهم در رنگ آمیزی صنعتی

1- کاربری : در ابتدا بایستی کاربری و مورد استفاده تجهیزات و سازه ها صنعتی مورد توجه قرار گیرد. برای مثال تجهیزاتی که برای نگه داری سوخت استفاده می شوند نیازمند نوع رنگ متفاوتی از تجهیزاتی است که برای نگه داری آب استفاده می شوند. همچنین سازه هایی که در آب و هوای متفاوت به کار گرفته می شوند نیازمند رنگ های مخصوص به خود هستند.
2- انتخاب رنگ مناسب : انتخاب رنگ مناسب و با کیفیت یکی از مهم ترین مسائلی است که باید به آن توجه کنید . در رنگ آمیزی صنعتی استفاده از رنگ مناسب باعث بالا رفتن کیفیت کار می شود و طول عمر تجهیزات و سازه های صنعتی را افزایش می دهد.
3- زیرسازی : آماده سازی و زیرسازی پوشش و سطح مورد نظر برای انجام رنگ کاری صنعتی .

وسیله مناسب برای رنگ آمیزی صنعتی :

رنگ کاری صنعتی به وسیله پیستوله های بادی و ایرلس انجام می شود. دستگاه های ایرلس به دلیل عدم وجود هوا رنگ آمیزی بهتری دارند و این از آن روست که معمولا رنگ به صورت صاف و یکدست روی سطح کار می نشیند و باعث ایجاد هوا و یا حباب نمی شود . این امر نه تنها موجب زیبایی ظاهری می شود بلکه باعث افزایش کیفیت رنگ آمیزی نیز می شود.
استفاده از رنگ پاش ایرلس می تواند میزان پرت رنگ را تا 80 درصد کاهش دهد که همین امر موجب کاهش هزینه رنگ آمیزی صنعتی می شود. همچنین کاهش پاشش رنگ در هوا موجب سالم ماندن محیط و محیط زیست می شود.
افزایش سرعت رنگ کاری در کنار کاهش استهلاک تجهیزات پس از رنگ کاری از دیگر مزیت هایی است که استفاده از دستگاه ایرلس به همراه دارد.

\"\"

پوشش های متداول در رنگ کاری صنعتی :

در رنگ کاری صنعتی رزین های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد که در اینجا به معرفی مهم ترین آن ها می پردازیم:
1- آپوکسی رویه پلی آمین
2- اپوکسی زینک ریچ
3- رزین آکریلیک تقویت شده پلی یورتان صنعتی
4- رزین آلکید هوا خشک

چرا شرکت فنی و مهندسی کار در ارتفاع اورست؟

رنگ آمیزی صنعتی به دلیل آنکه در تجهیزات و سازه های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. از همین رو برای انجام رنگ کاری صنعتی بایستی موارد اشاره شده را به طور کامل و صحیح انجام شود.
شرکت کار در ارتفاع اورست با بهره گیری از تجربه چندین ساله در این حوزه و متخصصین کار آمد پروژه های صنعتی را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت انجام می شود.
از مزیت های همکاری با شرکت اورست آن است که این شرکت ارائه دهنده انواع خدمات ساختمانی در ارتفاع است که نیاز شما به تجهیزات هزینه بر برای کار در ارتفاع را تا حد زیادی کاهش می دهد.

\"\"

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *