حفظ ایمنی ساختمان با نصب صاعقه گیر

چرا نصب صاعقه گیر ساختمان اهمیت دارد؟

برخورد صاعقه با ساختمان های بلندی یکی از عواملی است که سالانه خسارات مالی و جانی فراوانی را به همراه دارد. ساختمان های بلند یکی از پر برخوردترین عناصر با صاعقه هستند. صاعقه در برخورد با ساختمان و در ادامه برخورد با بخش های نارسانا مانند دیوار، سقف، پنجره و … موجب ایجاد آتش سوزی می شوند.

به همین دلیل است که بایستی برای حفظ ایمنی نصب صاعقه گیر نما را در اولویت قرار دارد تا بدین ترتیب بارهای الکتریکی از طریق صاعقه گیر تخلیه شود. شما می توانید با هزینه ای اندک جلوی بسیاری از خسارت ها را بگیرید.

یکی دیگر از علل استفاده از صاعقه گیر افزایش تعداد برخورد صاعقه با ساختمان در دهه ی اخیر است. که این امر به دلیل تغییرات آب و هوایی بروز می کند. از این رو پیشنهاد می شود ساختمان هایی که دارای تجهیزات کامپیوتری هستند از نصب آن غافل نباشند.

نصب صاعقه گیر برای چه ساختمان هایی الزامی است؟

طبق قوانین نظام مهندسی ساختمان هایی که ارتفاع بیش از 60 متر دارند بایستی از صاعقه گیر استفاده کنند. البته موارد دیگری نیز در این باره تاثیرگذارند که شامل موارد زیر است :

  • آب و هوا
  •  ارتفاع شهر از سطح دریا
  •  نزدیک بودن به کوه
  • و …

نصب صاعقه گیر به چه صورت است ؟

برای نصب صاعقه گیر سیم های مسی به صورت افقی و عمودی در کل نمای ساختمان به نما متصل می شوند و در ادامه تمام این سیم های مرتبط به هم به چاه ارت که در زمین وجود دارد متصل می شوند. در صورت برخورد صاعقه، میله هایی که بالای ساختمان قرار دارد بارهای الکتریکی را گرفته و از طریق سیم های مسی روی نما به سوی چاه ارت هدایت می شود و بدین ترتیب خطر برخورد صاعقه و خسارات احتمالی برطرف می شود.

چرا نصب صاعقه گیر نما را به شرکت کار در ارتفاع اورست بسپاریم ؟

به دلیل اهمیت صاعقه گیر برای حفظ ایمنی بایستی از شرکت های تخصصی در این حوزه کمک گرفت که شرکت ارات به عنوان یکی از پیشگامان ایمنی ساختمان یکی از بهترین انتخاب هاست.

شرکت کار در ارتفاع اورست به منظور جلب اعتماد مشتریان همواره از نیروهای متخصص و مجرب در این حوزه بهره می گیرد و استفاده از آخرین تکنولوژی های موجود را در اولویت قرار داده است. علاوه بر این با دریافت تمام گواهی های معتبر در حوزه کار در ارتفاع گامی موثر در جهت کسب اعتماد مشتریان برداشته است.

ما برای به دست آوردن رضایت مشتریان تلاش کرده ایم تا بهترین خدمات را با مناسب ترین قیمت در اختیار شما قرار دهیم و برای رسیدن به این هدف از هیچ عملی دریغ نخواهیم کرد.